lumme.jpg

Vesiliikuntaa kaikille

Vesi on mainio harjoittelupaikka kaikenikäisille, -kokoisille ja -kuntoisille. Aloittelevalle kuntoilijalle se on myös yksi turvallisimmista tavoista aloittaa liikunta. Vesi antaa hyvän vastuksen eivätkä nivelet joudu suurelle rasitukselle. Juokseminen ja hyppiminen onnistuvat hyvin vedessä, vaikkei niitä kuivalla maalla pystyisi tekemään. Hyväkuntoiselle vesi tarjoaa innostavan ja haastavan elementin ylläpitää ja kohottaa kuntoa. Uimataito Kissankellon vesiliikunnassa ei ole pakollinen.

Kissankellon allasvesi on mukavan lämmintä: 30–32 astetta. Lämpimän veden ansiosta taustaltaan erilaiset asiakkaat pystyvät harjoittelemaan vedessä. Vinon altaanpohjan syvyys on 1–1,5 metriä, joten kaikille löytyy sopiva harjoittelusyvyys. Allashissin avulla muun muassa pyörätuolin käyttäjät pääsevät turvallisesti altaaseen.

Kissankellon kaikissa allasryhmissä harjoitellaan perus- ja lihaskuntoa. Jumppiin kuuluvat alkuverryttely, vaihtuvat teemat ja harjoitteet, loppuverryttely sekä venyttely. Haastetta ja vaihtuvuutta luodaan myös käyttämällä erilaisia välineitä.

Eri ryhmien harjoitteluajat näet täällä.


Allasjumppa

Allasjumpassa harjoittelun tahti on rauhallisempi kuin vesitreenissä. Allasjumppa on sopiva vesiliikuntamuoto työikäisille, osa-aikaeläkeläisille, aloittajille sekä tuki- ja liikuntasairauksista oireileville.


Vesitreeniä työikäisille

Kokonaisvaltainen ja tehokas vesitreeni on suunniteltu kokeneille ja hyväkuntoisille harjoittelijoille. Ryhmiä on aamuisin ja iltaisin.


Miesten vesitreeni

Miesten oma vesitreeni järjestetään kaksi kertaa viikossa. Miehet voivat osallistua myös muihin vesiliikuntaryhmiin.


Ikäallas

Ikääntyville miehille ja naisille tarkoitetussa vesiliikuntaryhmässä pääpainona ovat lihaskunnon ja liikkuvuuden parantuminen, hengitys- ja verenkiertoelimistön kunnon kohottaminen sekä tasapainon harjoittaminen.


Oma vesiharjoittelu

Kissankellon altaasta on varattu omaharjoitteluvuoroja arkiaamuisin ja iltaisin aikoja myös itsenäisesti, oman ohjelman mukaan harjoitteleville asiakkaille. Omaharjoittelu aloitetaan fysioterapeutin ohjauksella, jolloin laaditaan yhdessä henkilökohtainen harjoitusohjelma. Tämän jälkeen harjoittelua jatketaan itsenäisesti vedessä. Harjoitusohjelman tekemistä varten tulee varata aika.


Yhdistysten vesiliikuntaryhmät

Kissankellon allastiloissa ohjattua vesiliikuntaa järjestävät myös:


  • Allergia- ja astmayhdistys
  • Kehitysvammaisten tuki ry.
  • NuVoLi ry.
  • Klaukkalan eläkkeensaajat ry.
  • Klaukkalan eläkeläiset ry
Lisätietoa ryhmistä saat yhdistyksiltä itseltään.


Yhteystiedot:
Vastaava fysioterapeutti Susanna Peltola
Suopolku 1 talo E, 01800 Klaukkala
Puh. 09 276 1188, 040 735 7222
Sposti: kissankello@onnenkimpale.fi